Klantcontact is goud waard

Als zonnepanelen installateur begin je met installeren van panelen. Wat niet iedereen beseft is dat ieder van deze klanten een waardevolle potentie in zich heeft. Klanten zijn namelijk blij met de geleverde service en trots op hun zonnepanelen. Ieder van die klanten is een bron voor referenties of meer werk in de toekomst. Alles bij elkaar een flinke goudmijn!

Klantcontact

Dat klantcontact is veel meer waard dan veel installateurs zich beseffen. Want hoe gaan nieuwe klanten op zoek naar zonnepanelen? Natuurlijk vragen ze na bij familie of vrienden die al panelen hebben. En hoe warmer jij dat contact houdt, hoe meer ze jou zullen aanbevelen. Eén trotse klant kan voor meerdere nieuwe klanten zorgen! 

Een ander voordeel: de conversie op referenties is stukken hoger dan op andere leads. Dus je bespaart tijd en kosten met zowel het vergaren van leads als het winnen van opdrachten.

Een simpel, waar gebeurd, voorbeeld

Onze collega Annemarie heeft na het kopen van haar zonnepanelen naar 4 anderen doorverwezen. En ze hebben alle vier gekocht. Dat was makkelijk verdiend voor de installateur! Kortom, een betrokken klant is goud waard.

Van eenmalige transactie naar blijvend klantcontact

Bij klanten van Solar Monkey zien we de mindset verschuiven: van eenmalige transactie naar blijvend klantcontact. Dit is écht het geheim van langdurige groei. Maar hoe hou je op een positieve manier contact zonder dat het je veel tijd kost?  Daarvoor gebruik je onze monitoring oplossingen! Jij krijgt een dashboard met al jouw systemen op één plek.  Verder krijgt je klant een app en prestatierapporten per e-mail. Allemaal in jouw huisstijl. Doordat je klanten actief op de hoogte houdt zullen zij je actiever aanbevelen. Ook wordt de respons op jouw verzoek voor referenties vele malen groter. Kortom, iedere klant wordt een gratis bron voor nieuwe klanten! Wat nou eenmalige transactie?

“Tip: Zie jouw tevreden klant als partner: hou contact en vraag actief naar referenties”

Dit kan ontzettend hard gaan. We rekenen dit voor je uit in onze case study: Hoe Ron zijn winst verdubbelt. Wil je ook het contact met je klant bewaren en je bedrijf groeien met referenties? Schrijf je in voor het webinar of download het whitepaper!

Onderwerpen
2021-04-06T12:22:58+01:00