Grootste Belgische installateur werkt met Solar Monkey

Een interview met Kristien Gijbels van IZEN.

Q: Hoe is het werken met Solar Monkey, zeker in tijden van Corona?

Voordat we begonnen met Solar Monkey, gingen onze adviseurs naar het huis van de klant om het dak op te meten en een offerte te maken. Dit kostte erg veel tijd.

Een paar van onze medewerkers begonnen te werken met Solar Monkey. Zo konden zij op afstand het aantal panelen bepalen en het ontwerp direct doorsturen naar de klant. De data in Solar Monkey klopte zo goed, dat naderhand ons hele team ermee begon te werken.

In deze tijden – Coronacrisis – mogen onze installateurs niet langs bij de klant. Gelukkig kunnen ze met Solar Monkey toch een mooi plan neerzetten. Het is een zeer handig hulpmiddel in deze situatie. Onze medewerkers en onze klanten zijn er erg enthousiast over.

Q: Hoe zou je Solar Monkey beschrijven?

Solar Monkey is een erg relevant programma en makkelijk in gebruik. Het heeft veel verschillende opties en de mensen die er werken zijn altijd erg vriendelijk.

Maarten is onze belangrijkste contactpersoon en houdt ons altijd goed op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en functies. Hij is een aantal keer langsgekomen op ons kantoor om softwaredemonstraties te geven. Ik kan niets negatiefs zeggen over Solar Monkey. Het is een erg plezant programma om mee te werken en wij zijn er erg blij mee.

Q: Welk verschil heeft Solar Monkey voor jullie gemaakt?

Voorheen werkten wij zonder een softwareprogramma voor onze ontwerpen op het dak. Wél hadden we een programma om offertes te maken. Nu we van de één op de andere dag geen plaats bezoeken meer mogen doen, zijn we allemaal gestart met Solar Monkey.

We weten nu hoe fijn het programma is, en ook na de Coronacrisis zullen we ermee blijven werken. Zo kunnen we ons werk gemakkelijk voortzetten.

“Voordat we begonnen met Solar Monkey, gingen onze adviseurs naar het huis van de klant om het dak op te meten en een offerte te maken. Dit kostte erg veel tijd.”

Q: Is jullie conversie ook omhoog gegaan?

Zeker! We zijn sinds maart gestart met Solar Monkey en het is erg gebruiksvriendelijk. Momenteel hebben we 45 installaties per twee weken – Natuurlijk hartstikke goed in deze coronacrisis. We hadden niet verwacht dat alle collega’s zo snel konden omschakelen van thuisbezoeken naar online ontwerpen, maar het is toch gelukt.

Q: Stel we gaan voor jullie een functie maken. Welke functie zou dat moeten zijn?

Tijdens het intekenen is er niets aan te merken. Deze functie is correct en fijn in gebruik. Wat ons bedrijf graag zou willen? In Nederland worden andere factoren gebruikt (0,96) om het Wp om te zetten naar kWh. In België is deze factor anders. Doordat de cijfers anders zijn, kloppen de offertes niet volledig. We gebruiken de offertes van Solar Monkey wel om onze klanten alvast een voorproefje te geven van wat zij kunnen verwachten. Inclusief prijzen en design.

Q: Welke informatie zouden jullie graag van ons willen ontvangen?

Ik volg zelf jullie media niet. Indien er een nieuwe update is of een nieuwe functie is toegevoegd, dan zou ik dat graag ontvangen via de mail of intercom. Maar eigenlijk hoeft dat niet, want Maarten houdt ons altijd erg goed op de hoogte van veranderingen. Op vlak van communicatie kan ik eigenlijk geen verbeterpunten aanbrengen.

“Onze medewerkers en onze klanten zijn er erg enthousiast over.”

Q: Wat is jullie ambitie?

Met alle verschillende ontwikkelingen rondom het Coronavirus en de veranderende wetgeving volgend jaar, zouden wij mensen willen stimuleren om te kiezen voor groene energie. Het is niet dat het alleen interessant is vanwege subsidies, maar ook erg belangrijk om voor milieuvriendelijke energie te gaan. We willen deze boodschap duidelijk maken. Wij zijn van plan om heel België met onze zonnepanelen te bedekken. Op dit moment zijn wij in elke gemeente in Vlaanderen actief. Wij zijn erg trots met wat we tot nu toe al hebben gerealiseerd.

Lees ook het interview met Enie.nl

Onderwerpen
2021-04-30T11:19:23+01:00