Remote sales

Door de software van Solar Monkey te combineren met de juiste tools en methoden kunt u tot 80% van uw verkooptijd besparen. Zo doet u dat.

Door Solar Monkey software te combineren met de juiste tools en methoden kunt u tot 80% van uw verkooptijd besparen. Dat doe je door verkoop op afstand te gebruiken als een manier om sterke en duurzame klantrelaties op te bouwen.

Het wordt steeds moeilijker om aan de behoeften van de sterk groeiende markt voor zonnepanelen te voldoen. Niet alleen vanwege de toegenomen vraag, maar ook omdat het moeilijk is om een vast personeelsbestand op te bouwen en te behouden. Daarom is het nog belangrijker geworden om te zien waar kansen liggen en op welke klanten u zich moet richten.

Er zijn drie manieren die u onmiddellijk kunnen helpen in deze uitdagende tijden.

Oplossing 1: gebruik de juiste software voor offertes en ontwerp

Als een klant een offerte aanvraagt, ging u vroeger naar de klant toe, klom u op het dak en mat u alles met de hand op en berekende je alles. Dit kost veel tijd die u niet meer heeft als u efficiënt wilt werken. Aan de andere kant wilt u uw klant nog steeds persoonlijke service bieden, want dat schept vertrouwen. Wat als er een manier is waarop u zowel tijd kan besparen als uw klant persoonlijke service kan bieden?

Software biedt de oplossing.

Solar Monkey biedt een interactieve tool waarmee u binnen 90 seconde een zonnepanelen systeem kan ontwerpen en een bijpassende offerte kan generen. Efficiënt omdat het onder andere gebaseerd is op nauwkeurige luchtfoto’s. Dit biedt u verschillende mogelijkheden om uw verkoopproces te versnellen en stelt u in staat om meer klanten in kortere tijd te bedienen.

Oplossing 2: Voer uw eerste klantgesprek per telefoon

Dit klinkt misschien wat onpersoonlijk, maar een eerste telefonisch verkoopgesprek heeft verschillende voordelen. Niet alleen u, maar ook uw klant heeft misschien niet alle tijd van de wereld om een eerste uitgebreid gesprek te voeren. Wanneer een klant een offerte aanvraagt, kunt u uw eerste ideeën voor een zonnepanelen systeem gewoon baseren op de luchtfoto van hun huis. Het verhoogt uw efficiëntie omdat een gesprek veel minder tijd kost en een klant waarschijnlijk meer opties voor een telefoongesprek beschikbaar heeft.

Na het bespreken van de ideeën van de klant en uw eigen ideeën, kunt u het snel eens worden over een eerste offerte. Met Solar Monkey is het mogelijk om de vervolg offerte online te versturen, die de klant vervolgens direct kan accepteren. Nadat de offerte is geaccepteerd, kunt u een bezoek ter plaatse plannen om de offerte nader toe te lichten. Dit wekt nog meer vertrouwen bij de klant omdat u laat zien dat u persoonlijke aandacht belangrijk vindt. Nu heeft u het beste van twee werelden; tevreden klanten en tijdbesparende verkoop contactmomenten.

Oplossing 3: Plan uw eerste gesprek online en ontwerp het systeem ter plekke

Sommige klanten zien u liever persoonlijk om een idee te krijgen van wie u bent. Andere klanten willen echter liever online afspreken. Ook dit biedt kansen, want ook dit is een manier om tijd te besparen en uw klant goed van dienst te zijn. Door gebruik te maken van Solar Monkey kunt u dit op een zo efficiënt mogelijke manier realiseren.

Wanneer een klant instemt met een online vergadering, kunt u live een ontwerp maken en uw eerste voorstel tekenen, zonder dat u de klant persoonlijk hoeft te bezoeken. Door uw scherm te delen tijdens de meeting kan de klant zowel u als het ontwerp dat u maakt zien. De klant kan direct feedback geven op het ontwerp. Samen maken jullie een plan dat volledig aansluit bij de wensen van de klant. Met dit eerste ‘online en toch persoonlijke’ contact kunt u daarna – als de klant dat nodig vindt – een locatiebezoek inplannen.

Al met al brengt de huidige bloeiende markt uitdagingen met zich mee, maar misschien nog wel grotere kansen. Door effectief met uw klant te communiceren, on- of offline, en gebruik te maken van software, kunt u aan de vraag voldoen en uw klant persoonlijke aandacht geven. Dit creëert een uitstekende situatie voor zowel uw klant als uzelf, aangezien aan beide kanten tijd wordt bespaard en aan alle verzoeken wordt voldaan.

Share